Isnin, 6 Jun 2011

MENCARI KONKLUSI -- HUJAN


Lirik Hujan – Mencari Konklusi

Belum tersimpul mati
Ikatan itu ku buka sendiri
Terus bertempiaran
Cinta huraian
Ku takkan mengerti
Teka silangkata
Membuat parah menambah persoalannya
Aku tak pasti yang kita hadapi
Yang kita semua cari
Coba tenang seketika
Coba pejam mata
Biar resah hilang saja
Dan coba diamnya bicara
Sediam bersama
Di temani jasad kita
Kan ku cari konklusi

Aku yang masih mencari konklusi. Masih mengharapkan segala teka-teki yang membelenggu diri terungkai dengan sebuah jawaban yang pasti. Terlerai dengan sebuah pemetrian janji yang hakiki.

Penantian yang kian menjeruk hati. Kesabaran yang kian mencabar dan menggoyah jiwa. Kesetiaan yang keteguhannya semakin rapuh.
Kubisik kepada hati agar bertenang. Kutanam di dalam minda agar fikirkan segalanya dengan rasional jangan emosi.

Diamku seolah beralah namun aku tak mahu kalah. Bicaraku masih dalam bahasa bisu dan lidahku kelu. Masih berharap segalanya seperti yang kuimpi bukan sekadar mimpi. Aku mengharap kekalutan ini berakhir sebelum rinduku bertukar benci.. setiaku menjadi jemu.. Sabarku ditenggelami dendam..

Kepada dia yang berkenaan:
Aku sangat berharap dipenghujung MENCARI KONKLUSI ini.. Kamu mahupun aku sama-sama berupaya menokhtahkan konklusi ini dengan senyuman kebahagiaan.

Dan aku kini masih mencari konklusi.....

0 ulasan:

Catat Ulasan

Template by:

Free Blog Templates